Bolesť chrbta v driekovej oblasti – preventívny program


Bolesť chrbta v driekovej oblasti je pri dnešnom životnom štýle ľudí v produktívnom veku veľmi častá. Svetové štatistiky ukazujú, že ide o jeden z najčastejších dôvodov dlhodobej pracovnej neschopnosti.Bolest chrbta v driekovej oblasti Rehabilitacia Orac MRI scan

Dobrou správou je, že preventívnym pohybovým programom vieme týmto ťažkostiam zabrániť. Stačí realizovať nasledujúce 3 kroky:

1. Zostaňte v pohybe

Fyzická nečinnosť spojená s dlhým sedením zapríčiňuje ochabnutie svalov chrbta, brucha a panvového dna. Preto dôjde k preklopeniu panvy vpred a preťažovaniu dolných častí chrbtice.

Pravidelným cvičením posilníte svaly chrbta, brucha a panvy a predídete bolestiam. Cvičiť treba denne nízkou intenzitou ( plávanie, stacionárny bicykel, chôdza, joga).

Ak už bolesťami trpíte prečítajte si článok venovaný tejto téme. ( text v príprave redakcie )

2. Znížte si hmotnosť

Ak máte nadváhu zrejme už máte skúsenosť aj s bolesťou chrbta. Jedno z najlepších riešení je začať si kontrolovať svoju hmotnosť prostredníctvom vhodného pohybového programu.

Zabránite zhoršovaniu:

Bolesti dolneho chrbta

– bolestí chrbta, bedier a kolien
– srdcovo-cievnej námahy
– činnosti žliaz s vnútorným vylučovaním

3. NEFAJČITE

Toxíny z cigariet ( nikotín ) majú v experimentálnych prácach potvrdený toxický vplyv na bunky medzistavcových platničiek. Tiež oxidy uhlíka znižujú nasýtenie krvi kyslíkom. Bunky platničiek nemajú priame cievne zásobenie a tak oba faktory zhoršujú ich výživu. Takže fajčenie je rizikový faktor praskania ( ruptúry ) platničiek.

4. Už mám bolesti a menšiu pohyblivosť

Ak už trpíte bolesťami, alebo obmedzením pohybu spomenuté opatrenia už nestačia. Tu nastupuje fyzioterapia s množstvom možností ako Vám pomôcť zlepšiť pohyblivosť a zmierniť bolesti.

Pre viac informácií navštívte naše pracovisko. Vytvoríme vám pohybový program presne pre vás.

Marián