SM systém


SM systém

  • SM systém je cvičenie vhodné pre všetkých bez ohľadu na vek alebo pohlavie
  • SM systém je lekársky overený princíp cvičení so špeciálnymi expandermi
  • cvičenie SM systému pomôže spevniť svaly, ktoré sú potrebné k správnemu držaniu tela
  • SM systém odporúčame všetkým, ktorí majú problémy s chrbticou, a chcú niečo zmeniť k lepšiemusm-system-rehabilitacia Orac pac-3a1

Prečo názov SM systém?

SM je skratka Stabilizácia + Mobilizácia  chrtbtice. Jedná sa o tzv. špirálnu stabilizáciu chrbtice, ktorá sa docieli aktiváciou šikmých brušných svalov za súčasného natiahnutia chrbtice smerom hore a uvoľnenia šijových svalov.

Na cvičenie SM systému sa používajú  špeciálne gumové expandre, ktoré umožňujú maximálnu voľnosť pohybu.

Pri akých problémoch je možné SM systém cvičiť ?

SM systém je cvičenie, ktoré je možné použiť ako:

  1. Pohybovú liečbu – v štádui bolesti a pri trvajúcom poškodení chrbtice
  2. Prevenciu a regeneráciu – vhodné pre rizikové skupiny (jednostranne preťažovaní športovci, profesionálny šoféri,úradníci, manuálne pracujúci atď.)

Pohybová liečba je vhodná pri týchto diagnózach (podľa doporučení na www.smsystem.cz):

  • M40-M43 Deformujúca dorzopatia
  • M40 Kyfóza a lordóza
  • M41 Skolióza
  • M43.0 Spondylolýza
  • M43.1 Spondylolistéza
  • M45 Ankylozujúca spondylitída ( Morbus Bechterev)
  • M47 Spondylóza
  • M48 Iné spondylopatie
  • M50 Ochorenia medzistavcových krčných platničiek
  • M50.0 Ochorenie krčnej medzistavcovej platničky s myelopatiou
  • M50.1 Ochorenie krčnej medzistavcovej platničky s radikulopatiou
  • M50.3 Iná degenerácia  krčnej medzistavcovej platničky
  • M51.0 Ochorenia lumbálnych a iných medzistavcových platničiek s myelopatiou
  • M51.1 Ochorenia lumbálnych medzistavcových platničiek s radikulopatiou
  • M51.4 Schmorlove uzly
  • M53.0 Cervikokraniálny syndróm
  • M53.1 Cervikobrachiálny syndróm
  • M53.2 Instabilita chrbtice
  • M54 Dorzalgia
  • M54.1 Radikulopatiarehabilitacia-orac-sm-system-pac-1a1
  • M54.2 Cervikalgia
  • M54.3 Ischias
  • M54.4 Lumbago s ischiasom
  • M54.5 Bolesti dolnej časti chrbta
  • M54.6 Bolesť v hrudnej chrbtici
  • M15-M19 Artrózy
  • M16 Artróza bedrového kĺbu – coxarthrosis
  • M17 Artróza kolenného kĺbu – gonarthrosis
  • M20-M25 Iné ochorenia kĺbov
  • M20.1 Hallux valgus – vbočený palec nohy
  • M21.4 Plochá noha (pes planus)
  • M23 Vnútorné poruchy kolenného kĺbu
  • M75 Poškodenie ramena
  • M76 Entezopatia dolnej končatiny
  • M79.1 Myalgia
  • M81 Osteoporóza bez patologickej fraktúry
  • M35 Iné systémové postihnutie spojivového tkaniva
  • M35.7 Syndróm hypermobility
  • R25-R29 Príznaky a znaky týkajúce sa nervovej, svalovej a kostrovej sústavy
  • R26 Poruchy chôdze a  pohyblivosti
  • R42 Závrať – vertigo
  • R51 Bolesť hlavy, NSsm system5 Rehabilitacia Orac
  • G00-G99 Ochorenia nervovej sústavy
  • G43 Migréna
  • G44 Iné syndrómy bolesti hlavy
  • G44.2 Tenzný typ bolesti hlavy

Ako dlho je nutné SM systém cvičiť ?

SM systém je možné cvičiť stále. Naši najmladší frekventanti mali 10 rokova najstarší 75rokov. Ak s cvičením touto metódou začnete, je vhodné pri cvičení istú dobu zotrvať (minimálne do chvíle, než sa Vaše problémy zlepšia, alebo kým odstránite riziká spojené s potenciálnymi problémami, ktoré by mohli vzniknúť, pokiaľ sa pravidelnému cvičeniu nebudete venovať.).

Každopádne návšteva 1 lekcie nič nevyrieši. Doporučujeme absolvovať min. 10 lekcií a potom zhodnotiť,  či Vám cvičenie prospelo a zvážiť pokračovanie v cvičení.